piątek, 27 września 2013

Hura! Moja pierwsza chmura!

Przedstawiam moją pierwszą w życiu "chmurę". Wykonałam ją zgodnie z instrukcją Joli Okuniewskiej
1. Weszłam na stronę www.imagechef.com
2. Wybrałam u góry Create, Word Mosaic.
3. Wpisałam w ramkę wyrazy, nie oddzielając przecinkami (wpisałam ich więcej, nie wiem dlaczego program wykorzystał tylko dwa z nich, ale wcale się tym na razie nie martwię;-) ).
4. Zmieniłam czcionkę, tło, kolor, wybrałam kształt  koniczynki.
5. A na koniec zapisałam obrazek wciskając Resize and More, a klikając na obrazek prawym przyciskiem myszy zapisałam go na pulpicie. Przyszło mi do głowy, że to jest fantastyczne ćwiczenie na gromadzenie słownictwa wokół jakiegoś tematu. Kiedyś "słowniczek tematyczny" był podstawą każdej lekcji języka polskiego w klasach młodszych. Dzięki niemu łatwo poszerzymy słownictwo naszych uczniów. 
Dzisiaj planuję pobawić się innymi darmowymi programikami i aplikacjami opisanymi w książce "Technologie są dla dzieci". 


6 komentarzy: