niedziela, 8 grudnia 2013

Poprawna polszczyzna na wesoło


Mimo, że sama jestem polonistką, pewnie jak każdy, zastanawiam się jak powinno się poprawnie mówić lub pisać po polsku. We wrześniu "rozgryzałam" problem "bloga", czy raczej "blogu". W rozsupłaniu tego węzełka pomógł mi filmik zamieszczony w sieci przez profesora Jerzego Bralczyka. Mieszkam na Śląsku, bardzo popularne jest tutaj stosowanie niepoprawnych form: "oświecić" zamiast "zaświecić", "okąpać" zamiast "wykąpać", "mam książkę do ciebie" zamiast "mam książkę dla ciebie". Znalazłam więc serię śmiesznych filmików, które można śmiało polecić uczniom, ale również ich nauczycielom. Każdy ma prawo do błędu, ale warto czasami zmienić stare nawyki jeśli już poznany poprawną formę.
Więcej filmików z tej samej serii znajdziecie na stronie TVP >>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz