piątek, 17 stycznia 2014

Cyklameny

Te piękne cyklameny otrzymałam od mojej byłej (ostatniej) klasy z okazji zbliżających się urodzin. Wzruszyłam się do łez. Dziękuję moim dzieciaczkom i wychowawczyni za miłą niespodziankę. Kwiaty idealnie będą pasowały do mojego nowego gabinetu. Ocieplą moje myśli, bo kiedy tylko na nie spojrzę, przed oczyma będę miała moich wspaniałych uczniów.

Cyklamen perski (Cyclamen persicum Mill.) – gatunek rośliny wieloletniej należący do rodziny pierwiosnkowatych. Błędnie nazywany jest czasami fiołkiem alpejskim (to zupełnie inny gatunek należący do rodziny fiołkowatych). Rośnie dziko w górach Europy (w Grecji), Azji Zachodniej i w Afryce Północnej (Algieria, Tunezja). Jest często uprawiany jak ozdobna roślina doniczkowa. 
Żródło: Wikipedia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz