czwartek, 2 kwietnia 2015

Australijskie ćwiczenia

W Australii edukacja jest obowiązkowa począwszy od 6 roku życia, ale wprowadzono klasę zerową, do której zostaje zakwalifikowane dziecko, które ukończyło 4 lata i 9 miesięcy. Nie jest ona obowiązkowa. Dziecko uczy się w niej alfabetu, poznaje cyfry i podstawy liczenia. Szkoły zorganizowane są wokół czterech etapów kształcenia:
• szkoła podstawowa (primary school) – od 6 do 12 lat
• szkoła średnia ( high school i senior high school) – od 12 do 15 lat
• szkoła zawodowe lub technikum policealne (college or TAFE Institute)
• szkoła wyższa (university)

Uczniowie w szkole podstawowej korzystają z materiałów dostarczonych im przez nauczyciela, nie ma jednego obowiązującego podręcznika czy ćwiczeń. Uczniowie klas młodszych rzadko piszą w zeszytach. Na ogół korzystają z zeszytów ćwiczeń - takich jak te, które zamieściłam obok. 
Bardzo podoba mi się kaligrafia, u nas już od lat nie obowiązuje taki krój liter, ale ja mam wielki sentyment do takiego pisma. Kojarzy mi się z czasami, gdy wszystkie dzieci pisały wiecznym piórem, a jeszcze wcześniej stalówką maczaną w kałamarzu. Niemalże każdy zeszyt czy ćwiczenia zawierają na wewnętrznej stronie okładki sugestię dotyczącą sposobu prawidłowego trzymania narzędzia piszącego w prawej lub lewej ręce, ilustrację prawidłowej postawy ucznia podczas pracy przy biurku, model ułożenia zeszytu ucznia na blacie itp. Myślę, że to lepsze niż reklamy czy tabliczka mnożenia, która w najlepszym razie znajduje się na polskich zeszytach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz