poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Gestykulacja pomaga uczniom w rozwiązywaniu zadań z matematyki – zauważyli naukowcy z University of Chicago. Ich zdaniem posługiwanie się gestami pobudza twórcze podejście do problemu i usprawnia proces myślenia.
Naukowcy z University of Chicago przebadali 176 uczniów w wieku 10 i 11 lat. Dzieci miały za zadanie rozwiązać na tablicy równania i wyjaśnić sposób, w jaki je obliczają. Uczestników badania podzielono na trzy grupy. Dzieci w pierwszej grupie mogły pomagać sobie gestami przy rozwiązywaniu zadań, członkowie drugiej musieli unikać gestykulacji, a dzieci z trzeciej grupy nie otrzymały żadnych wskazówek. Eksperyment doprowadził do wniosku, że uczniowie wykonujący gesty cztery razy częściej rozwiązywali równania prawidłowo.
„Badania pokazują, że gestykulowanie pomagało dzieciom przekazać swoje pomysły na rozwiązanie zadań i jednocześnie spowodowało, że były bardziej nastawione na odbiór wskazówek potrzebnych do znalezienia rozwiązania” – czytamy na portalu psychologicznym „Charaktery”, który przytacza wyniki badań. Zasugerowano, że wyniki eksperymentu mogą przyczynić się do stworzenia nowej metody nauczania m.in. matematyki.
Więcej na stronie >>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz