Gry, takie jak World of Warcraft (niekończąca się gra), pozwalają ratować światy i motywują do podążania ścieżką bohaterów. A gdybyśmy tak zaprzęgli siły graczy do rozwiązywania realnych problemów? Jane McGonigal (światowej sławy projektantka gier komputerowych) twierdzi, że to możliwe, i wyjaśnia, jak to zrobić. Przez pierwsze 15 minut filmu, a więc przez jego większość, zastanawiałam się do czego zmierza. Finał jej wystąpienia jest zaskakujący, ale daje wiele do myślenia. Im dłużej o tym myślę, tym bardziej jestem skłonna przyznać jej rację.
Opierając się na psychologii pozytywnej, kognitywistyce (dziedzina nauki zajmująca się obserwacją i analizą działania zmysłów, mózgu i umysłu, w szczególności ich modelowaniem. Źródło definicji: Wikipedia) i socjologii wyjaśnia słuchaczom, jak twórcy gry odkrywają podstawowe prawdy o tym, co czyni nas szczęśliwymi i wykorzystują te odkrycia z zadziwiającą mocą w wirtualnych środowiskach. Video gry konsekwentnie dostarczają ekscytujących nagród, stymulując wyzwania i epickie zwycięstwa, których tak często brakuje w świecie rzeczywistym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz